Arvutipõhine testimine

Alustuseks pean ütlema, et selle nädala ülesanne ei tunndunud mulle tavapärase hullu väljakutsena, kuna testide ja erinevate küsimuste tüüpidega olen ma mingil määral juba kokku puutunud. Tavaliselt on minu testid kas Iliases või siis google formi omad.

Eeldades, et kaaskursuslased pole ehk Iliasega väga palju kokku puutunud, siis käsitlen lähemalt Iliase küsimustetüüpe, mis minu arusaamise kohaselt ei ühildu üks-üheselt ei IMS QTI ega ka Scormi küsimustetüüpidega. Aga valikud on:

  • Valikvastustega küsimus (mitu õiget vastust)
  • Valikvastustega küsimus (üks õige vastus)
  • Esseeküsimus. Vastuseks tuleb pikk lahtine tekst. See on küsimusetüüp, mida Ilias ise ei hinda, vaid see nõuab õppejõu manuaalset sekkumist.
  • Faili üleslaadmise küsimus. Vastusena tuleb üleslaadida oma kodutöö failina. See võib siis olla kas mingi kirjatükk, foto, video vmt.
  • Järjestamisküsimus. Nt reasta suuruse järgi jagu, rühm, kompanii jne
  • Järjestamisküsimus (horisontaalne). Ajab sõnad sassi ja siis tuleb need horisontaalselt järjestada nt nii, et kokku saaks mingi loogiline lause.
  • Kaardiküsimus. See on sõjaväelastele oluline küsimustetüüp, kuna võimaldab üles laadida kaardi ja sinna nt tingmärke paigutada. Vastuseks tuleb vajutada õigele tingmärgile.
  • Kokkusobitamisküsimus
  • Lünktekst-küsimus. See on huvitav selle poolest, et saab määrata kui tundlik on süsteem vastuse hindamisel. Kas arvestatakse nt 100% õiget vastust või muus käändes ja ühe kirjaveaga vastus loetakse ka õigeks.
  • Nummerdamisküsimus
  • Teksti alamhulga küsimus. See peaks toimima nii, et on küsimus nt mis käib leivataigna sisse ja siis on kuus kastikest, kuhu sisse erinevaid komponente kirjutada. Vastus arvatakse õigeks sõltumata sellest, mitmendasse kasti sa jahu kirjutasid.
  • Vea leidmise küsimus. See on mingi uudne asi ja hetkel juhtumisi ei tööta ka või siis veel ei tööta, seega täpsemalt ei saanud uuurida.

Iliase puhul on hea see, et küsimused on testist eraldi testivaramus, kust neid siis erinevatesse testidesse ja harjutustesse võtta saab. Lisaks meeldib mulle Iliase testide juures võimalus lisada küsimusse ka foto.

Lisaks uurisin esmakordselt lähemalt Hot Potatoest ja xatquizi, millest ma kumastki veel väga ei vaimustunud. HotPoti puhul ei olnud küsimusetüüpide valik kuigi suur ja test nägi üsna näotu välja. Xatquizi puhul tahtsin ma seda alla laadida, kuan kiidusõnu kuulsin hiljuti just ainult allalaaditava versiooni osas. Aga mitmel järjestikusel proovimisel tekkis allalaadimisega ikka mingi tõrge ja seega meie tutvus xatquiziga katkes juba eos.

Katsetasin ka Sireti poolt viidatud vahendit Quizlet. See oli põnev ohhoo-elamus.  Ja eriti meeldis mulle see, et ma sain sisse logida Facebooki kasutajatunnusega. Mulle alati meeldib, kui ei pea uut kasutajat tegema, vaid saab käiku lasta mõne juba oelmasoleva. Näen juba mitmeid võimalusi, kuidas seda vahendit oma töös ära kasutada. Väga lihtne vahend nii õpetaja kui õppija jaoks. Aga minu proovikatsetus asub siin. Nojah IMS QTI küsimustetüüpidest või üldse võimalusest määrata küsimuste tüüpe, ei maksa siin rääkidagi. Ahjaa, mind paelus Quizleti juures ka võimalus lisada küsimustesse fotosid. Lähemal katsetamisel selgus, et see lisaväärtus on siiski tasuline.

Ingrid soovitas kasutada midagi lihtsat ja head nagu nt MyStudio. Proovisin ja oligi lihtne ja hea:). Siin peab küll kasutajaks regsitreeruma ja küsimustetüübid eriti ei varieeru, aga see eest on nt foto ja video üleslaadimise võimalus. Minu katsetus sai selline.

2 responses to “Arvutipõhine testimine

  1. Pingback: Arvutipõhise testimise nädala kokkuvõte | Digitaalsete õppematerjalide koostamine

  2. Pingback: 11. nädal – arvutipõhine testimine « Õppeajaveeb

Lisa kommentaar

